Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Tuesday, June 01, 2004

Selasa dan Cuti Sekolah

SK Agama Bandar Tangkak dan SMK Pasir Panjang

Ada 2 group masuk Isnin hingga Rabu. Tak ramai. Patutnya plan asal ada 'summer camp' masa cuti sekolah. Tapi ada seorang yang tak bertanggungjawab, gatal 'booked' tarikh masa cuti sekolah tapi 'cancelled' pada saat akhir. Dah hantar 'confirmation letter' dah. Tapi dah dasar seorang yang tak bertanggungjawab, selamba saja dia kata, "maaflah, terpaksa cancel ...."

Huh, kena jaga pelanggan ! Kalau tidak berbakul jugak saya bagikan 'minah' tu. Bagi, baik punya ! Nasib ada kau, wahai blog, dapat juga lepas rasa kat sini. Apapun blog ini adalah 'diary si-ogy ini' dan apa yang saya tulis adalah untuk saya oleh saya. Bukan 'official statement' KEM LAMBAIAN DANAU.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Seronok buat program untuk Sekolah Agama. Comel-comel adik-adik tu. Ruddy, Adi, Azim, Asyraf dan Dino yang diamanahkan untuk mengurus program mereka. Tak tahulah Dino nak tulis tak pasal mereka di blog dia. Tapi kami semua, saaaaaayyyyyaaaaaaannnnggggggggg sangat kat mereka !

SMK Pasir Panjang diurus oleh PakLet, Toyak, Bob dan Fikry. Heheh .. takmo komen :) Tapi PakLet dah demam ... and for the first time in his life minum 'air cap badak' yang direkomen budak-budak fasi ni. Paracetamol yang Doc Atikah bagi tak jalan ! Heheh ...

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ida dan Fadhli in Europe

Adik saya dan adik ipar cuti-cuti Eropah. Baru sampai SMS dari dia tadi, dah sampai Zurich. Suhu Zurich 14 Celcius. Lama jugak kot mereka bercuti .. lupa pulak bila tarikh pulang.

Li, jaga Ida baik-baik !

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Nana and Khai. Mama and mobile.

Anak perempuan saya yang seorang tu entah kenapa .. minat sangat kat Khai (Akademi Fantasia). Hari ni buat lukisan dua orang 'orang' dan dia tulis KHAI DAN NANA, Huh, anak saya dah jatuh cinta ke ? Risau tengok anak dara buah hati kami yang seorang ni. Dia juga minta Babah belikan 'handphone' Khai. Banyak cantiklah .. Mama tak pakai handphone mahal.

Cakap pasal mobile ni, saya suka mobile saya. Nokia 5sumthing, sumthing la .. lupa lak seriesnya. Mobile ni lasak dan dicipta untuk 'outdoor' Ianya 'waterproof'. Dah jatuh dalam air, berendam dalam lumpur dan jatuh dari atas ke bawah di 'pilot splash' dah, tapi dia steady sahaja. Kalau kotor siap boleh basuh macam basuh pinggan. Di Kem saya dan Kucai gunakan mobile jenis ni.

Tapi Kucai punya dah hilang. Lepas tu dia beli Sagem, tapi kami panggil 'Sangam'. Paling popular di Kem, Nokia 3315. Sesuai lah dengan gaya hidup 'student', mereka tak bolehlah nak bermewah-mewah dengan benda-benda yang menghabiskan duit. Ingat pesan Tuan Tanah Kedaung - Carik duit, bukan habiskan duit ! Penat kerja, kan .. dengan segala macam kerenah yang nak kita layan setiap minggu. Biarlah duit tu untuk benda perlu. Beli benda yang 'what u need, not what u want'.

++++++++++++++++++++++++++++++

Tengok gambar MRSM Kat sini.. Wah semalam hits blog ni jadi paling tinggi sejak dilancarkan. (amboi, bahasa hamba ..) Surelah adik-adik MRSM yang melawat. Ada gambar 'water confidence', berkayak dan 'obstacles-run'. Gambar-gambar semua oleh Abang pG. Thanks pG.

Untuk pG: KUTKM tempah klinik kayak tiga bulan, every sunday utk program Xamudra lagi. Sukalah hati ko, kan ! pG, boleh ambik lesen la. Nanti join fasi KLD bila dia orang test kayak.

Untuk student MRSM Kem Terendak : Dah, dah Auntie dah sampaikan kat Abang-Abang tu semua adik-adik kirim salam :) Lagi 2 minggu MRSM datang lagi - Tingkatan 5 pula.

+++++++++++++++++++++++++++++++

Thanks Bamz !

Thanks sebab dah downloadkan Photoblogging tu. Tp kan Bamz, i have to have the software in my PC to use it, kan ? Ko simpankan dalam floppy jerlah dan install bila ko dtg Kem. Huh, PC ni tak best betul .. YM takde, Front page takde .. Next week Iha dtg kot untuk program Hi Com UPG, kirim kat dia pun ok.

Tengkiu bebanyak !

+++++++++++++++++++++++++++++++++

2 comments:

Anonymous said...

Very nice site! » » »

AZIMAH ZAINUL said...

sikitnye cerite pasal smk pasir panjang..huhu..penat scrool nak cari cerite sekolah saya yg saya pergi dulu..dah 8 tahun berlalu..saya masih simpan gambar2 di kld.. rindu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...