Pls click my sponsor

Sebutharga Kem Lambaian Danau

Sila Penuhkan Borang Untuk Mendapatkan Sebutharga Dari Kami. KLIK Sini Untuk Ke Borang!

Monday, May 31, 2004

Misteri

Ada dua misteri di Kem. Satu sudah selesai, satu belum.

Misteri Satu
Saya ada 4 biji rechargeable bateri untuk digicamera saya. Beberapa minggu ni, tinggal dua sahaja. Saya mengesyaki anak saya Nadzrin ambil untuk gameboynya. Setelah disoalsiasat dan juga diselidik didapati dia tidak bersalah. Dia menggunakan bateri dia sendiri. Buktinya, ada tertulis nama 'Ayin' di bateri-bateri kepunyaannya.

Hari ni menyibuk-nyibuk di dapur Kem. Tangan saya memang gatal. Memang suka meraba itu ini. Dan dengan gatalnya buka tempat bateri 'lighter' gas dapur. Duh, jumpa sebiji bateri ! Bukak satu lagi 'lighter', jumpa sebiji lagi ! Rupa-rupanya Encik Toyak yang ambil. Dan , dengan pandainya, bila bateri dah lemah, dia ambil sahaja bateri yang ada di pejabat yang telah di'recharged'. Patutlah sekarang bila nak guna kamera sahaja, bateri belum ber'charge'.

Selesai satu misteri. Arahan dah diberi untuk Gang Dapur. Kalau bateri untuk 'lighter' tak de pakai sajelah mancis ! Jangan ambil lagi bateri kamera akak.

Misteri Dua
Depan setor basikal, ada tertanam sebatang tiang. Tiang telefon. Ada harapankah Telekom nak bagi kami 'direct line' Tak perlu pakai aerial dan apaketahnamanya yang duduk beramai-ramai atas bumbung pejabat ni ?
Misteri belum selesai.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Selamat Pengantin Baru Dr. Badiah Yahya !

Sahabat sekelas dan sekampung sedari kecil telah bertemu jodoh. Alhamdulillah, Dek'ah telah berjumpa 'Soulmate'nya. Gembira sungguh hati bila Mak Long Bedah datang menjemput kami sekeluarga ke majlis. Saya hantar Mak dulu pagi-pagi. Selepas jemput Amir yang pergi tuition, singgah pula.

Masa kecil-kecil dulu dan sehinggalah keuniversiti, Badiah paling pandai. Sekarang pun, dia Pengarah di Hospitalnya dan dia antara pakar dalam bidangnya.

Tapi Amir 'warning' saya, Mama jangan kawin-kawin tau ! Adalak tak boleh, nak la kawin .. tapi dengan Babah lah ! Dulu masa berkahwin, masa 'budak-budak'. Apa orang suruh pakai dan orang suruh buat, ikut sahaja. Sekarang kalau boleh bersanding balik, best kot ? Kena pakai kerusi besarlah tapi, sebab dah 'setimbun'!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Have to go. Abang Dino dah azan dah !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...